V sobotu jsme vyrazili na náměstí a v místní zelenině našli moc pěkné svazky českého zeleného chřestu. A protože jsme ho v podstatě nikdy neměli (pokud nepočítám kompotovaný), slovo dalo slovo a jeden svazek jsme si odnesli.

Jenže co s takovým chřestem. Naštěstí pomohla Velká vegetariánská kuchařka, ve které byl pěkný recept na restovaný chřest ochucený sojovou omáčkou a obalený v opraženém sezamu. Bohužel jsme sezam den předem zpracovali na sushi, takže jsme využili i druhý recept na grilovaný chřest s parmezánem.

Suroviny:

  • zelený chřest
  • parmezán (my neměli originál, použili jsme Gran Moravia)
  • česnek (podle chuti, třeba 2 stroužky), zázvor (kousek, podle chuti)
  • pepř, sůl, koření z Ischie
  • olej

Příprava je, jako obvykle, velice jednoduchá.

  1. Chřestu olámeme zdřevnatělé spodky, jde to úplně samo a omyjeme ho
  2. Na pánev hodíme chřest, chvíli ho opékáme (cca. 1-2 min)
  3. Přihodíme na plátky česnek a zázvor a opékáme
  4. Až se nám chřest líbí, vyndáme na mísu
  5. Osolíme, opepříme, ochutíme kořením a zasypeme hoblinkami parmezánu
  6. Přílohou může být např. česneková bageta nebo topinka

Na fotkách je nejdříve na pánvi česnek, ale jak je již obvyklé, zhořkl :-) Proto bych ho příště přidával později.

A příště zkusíme verzi grilovanou na dřevěném uhlí.